Τοποθέτηση ετικέτας: Πεζόδρομοι, Ποδηλατόδρομοι
- Αυτό το θέμα έχει 11 απαντήσεις, 10 φωνές και ενημερώθηκε τελευταία φορά από τον χρήστη .
-
ΣυντάκτηςΔημοσιεύσεις
-
18 Οκτωβρίου 2021 στις 15:14 #1374ΔΚKeymaster::18 Οκτωβρίου 2021 στις 16:03 #1434takisΣυμμετέχων::
Χρήση μικρών λεωφορείων για δημιουργία ιστού συγκοινωνίας σε περιοχές που είναι αδύνατο να μετακινηθείς με ποδήλατο – πατίνι, αλλά και μεγαλύτερων σε ηλικία πολιτών.
Καθιστώντας μη αναγκαία τη χρήση αυτοκινήτου και μειώνοντας -συνεπώς- τη χρήση του.
18 Οκτωβρίου 2021 στις 22:44 #1445ΔΡ. ΤΑΚΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ, ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝΣυμμετέχων::- Θα ήθελα να φέρω στην προσοχή σας την τεχνολογία μαζικής μεταφοράς τραμ υπερυψωμένο αντί για το παραδοσιακό κλασικό επίγειο.
- Η έλλειψη διαθέσιμων χώρων και η μετακίνηση με αυτοκίνητα που κατέκλυσαν την καθημερινότητα μας τις τελευταίες δεκαετίες δυσκολεύει πολύ την εγκατάσταση τραμ επάνω στους ήδη υπάρχοντες δρόμους. Αυτό θα μπορούσε να γίνει πριν δεκαετίες. Τώρα είναι πρακτικά πολύ δύσκολο, δαπανηρό και τελικά ίσως κι μη οικονομικό αν συγκριθεί με το τωρινό σύστημα μαζικής μεταφοράς στην πόλη.
- Εναλλακτικά μια υποδομή εναέρια με βασικό κορμό τον ρου του Νέδοντα με παρακλάδια στην οδό Κρήτης (προς Ναβαρίνου) και την Ηρώων Πολυτεχνείου (παραλιακά προς Κιτριές , προς Ασπρόχωμα και αεροδρόμιο και Μεσσήνη αργότερα) θα μπορούσε να γίνει σχετικά εύκολα.
- Δεν χρειάζονται απαλλοτριώσεις και θα μπορούσε να ενταχθεί εύκολα σε κάποιο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα.
- Παρακάτω μπορείτε να δείτε ανάλογες υποδομές στην Ευρώπη και αλλού.
- Μια ενότητα διαδρομών με κύριο άξονα την γραμμή του ρου του Νέδοντα με στάσεις στην αγορά, στην οδό Σταδίου, στο Μέγαρο Μουσικής, στην ΔΕΗ και την Κρήτης σε σύνδεση με άλλες γραμμές κατά μήκος της Κρήτης και της Ηρώων Πολυτεχνείου, όπως παρακάτω:
- Νεα τεχνολογία στο θέμα αυτό που κατεβάζει δραματικά το κόστος εγκατάστασης στα επίπεδα περίπου των $50.000 εως $100.000/ανά χιλιόμετρο κατασκευής της διαδρομής είναι η ακόλουθη:
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ “String Rail” με χρήση δομικών στοιχείων προεντεταμένου σκυροδέματος
- https://rsw-systems.com/
- Σχετικό άρθρο: String Rail – a low cost, low impact, high speed transport alternative
https://newatlas.com/unitsky-string-transport-rail-suspended/15300/ - Σχετικά videos:https://www.youtube.com/watch?v=yR2ExyCrO4g
https://www.youtube.com/watch?v=qhQp3yyxbuk
https://www.youtube.com/watch?v=lKGgloqBUvQ
20 Οκτωβρίου 2021 στις 14:59 #1505Αθανάσιος ΖαμπάραςΣυμμετέχων::Επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου με τους γειτονικούς Δήμους Μεσσήνης και Οιχαλίας ώστε οι κάτοικοι των περιοχών αυτών να μην χρησιμοποιούν ιδιωτικά οχήματα όταν επισκέπτονται την Καλαμάτα.
20 Οκτωβρίου 2021 στις 15:01 #1507ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣΣυμμετέχων::Προώθηση ηπίων μέσων μαζικής μεταφοράς και με επίκεντρο τον άνθρωπο, στροφή προς τη πεζή κυκλοφορία και το ποδήλατο
21 Οκτωβρίου 2021 στις 13:49 #1530Κατερίνα ΚουλουριώτηΣυμμετέχων21 Οκτωβρίου 2021 στις 13:49 #1528Κατερίνα ΚουλουριώτηΣυμμετέχων::Η Καλαμάτα λόγω μεγέθους και πληθυσμού δεν ενδείκνυται για μέσα σταθερής τροχιάς λόγω βιωσιμότητας.
22 Οκτωβρίου 2021 στις 09:52 #1580Στέλιος Ευσταθιάδης, ΣυγκοινωνιολόγοςΣυμμετέχων::Η επικοινωνία μπορεί να επιτευχθεί και με λεωφορεία (τελευταίας περιβαλλοντικής τεχνολογίας), δεν είναι βιώσιμη η λύση των μέσων σταθερής τροχιάς για μικρή σχετικά επιβατική κίνηση.
Φυσικά, μία μελέτη εφικτότητας θα καταδίκνυε την πιο πρόσφορη λύση.23 Οκτωβρίου 2021 στις 08:08 #1640VASILEIOS TZAMOURANISΣυμμετέχων::Κλιματικά ουδέτερη πόλη χωρίς μέσα σταθερής τροχιάς δεν νοείται!
Προτείνω την διερεύνηση απο τεχνοοικονομική άποψη των δύο παρακάτω προτάσεων που έχουν απασχολήσει κατά το παρελθόν:
α) την δρομολόγηση του λεγόμενου “περιαστικού σιδηροδρόμου” που θα συνδέει την Καλαμάτα με την Μεσσήνη και το Διαβολίτσι επί της υπάρχουσας σιδηροδρομικής υποδομής του ΟΣΕ.
β) ενός μέσου σταθερής τροχιάς τύπου “ελαφρού Τράμ” στην Καλαμάτα που θα συνδέι την κεντρική αγορά(ΚΑΚ ΑΕ) με την παραλιακή ζώνη και θα διέρχεται μέσα από τις πεζοδρομημένες ζώνες της πόλης που θα συνδέει και εξυπηρετεί τις εμπορικές,διοικητικές,οικονομικές,τουριστικές κλπ δραστηριότητες της πόλης ,με δυνατότητες μελλοντικής επέκτασης ή διακλάδωσης της γραμμής καλύπτοντας μεγαλύτερα τμήματα της πόλης.
Τέτοιες υποδομές σήμερα μπορούν ,εφ’ όσον κριθούν βιώσιμες ,να ενταχθούν με βεβαιότητα απο Ευρωπαικά προγράμματα.¨Οσον αφορά δε την λειτουργία τους νομίζω ότι το καταλληλότερο σχήμα θα ήταν μία σύμπραξη όλων των παρόχων συγκοινωνιακού έργου (πχ Αστικό ΚΤΕΛ,Υπεραστικό ΚΤΕΛ,Ταξί κ.α.) σε μία εταιρία που θα σχεδιάζει και θα λειτουργεί ένα σύστημα συνδυασμένων και ολοκληρωμένων μεταφορών στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή.
24 Οκτωβρίου 2021 στις 23:13 #1735Αθανάσιος ΚυριαζόπουλοςΣυμμετέχων::Στην προσπάθεια να σχεδιάσουμε για το μέλλον της πόλης θα πρέπει να δούμε την Καλαμάτα ως μητροπολιτικό κέντρο μιας ευρύτερης περιοχής που περιλαμβάνει όχι μόνο ολόκληρη τη Μεσσηνία αλλά και την νότια Αρκαδία (Δήμος Μεγαλόπολης) και της βορειοδυτικής Λακωνίας.
Η παραδοχή αυτή επιβάλλει τη μελέτη των δημόσιων αστικών μεταφορικών συστημάτων σε άμεση σύνδεση με τα περιαστικά μεταφορικά συστήματα. Ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δοθεί στον άξονα Καλαμάτα – Μεγαλόπολη αφού η Μεγαλόπολη αναμένεται να ενισχυθεί ως επιχειρηματικό και διαμετακομιστικό κέντρο λόγω των κινήτρων του προγράμματος της δίκαιης μετάβασης στη μετά λιγνίτη εποχή αλλά και του σχεδιαζόμενου από την Περιφέρεια αυτοκινητόδρομου Λεύκτρου – Αρχαίας Ολυμπίας. Είναι αναμενόμενο να υπάρξει αυξημένη κίνηση επιβατών και εμπορευμάτων στον άξονα αυτό που περιλαμβάνει και μεγάλο μέρος του Δήμου Καλαμάτας.
Με δεδομένο ότι για τις περιαστικές μετακινήσεις η λύση με το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, διεθνώς, είναι τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι εμφανές ότι θα πρέπει να μελετήσουμε την αξιοποίηση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών υποδομών. Η εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας με τα νέα δεδομένα μπορεί να δείξει αν (και κυρίως υπό ποιες προϋποθέσεις) η λειτουργία προαστικού σιδηροδρόμου στις γραμμές Καλαμάτα – Πανεπιστήμιο – Μεσσήνη και Καλαμάτα – Πανεπιστήμιο – Νοσοκομείο – Μελιγαλάς – Διαβολίτσι – Μεγαλόπολη μπορεί να είναι βιώσιμη. Στην περίπτωση που κριθεί βιώσιμη θα μπορούμε με πρωτοβουλία των Δήμων που εξυπηρετούνται να δημιουργηθεί ένας φορέας για τη λειτουργία με τη λογική της σύμπραξης δημόσιων και ιδιωτικών φορέων συμπεριλαμβανομένης πιθανά και της ΤΡΕΝΟΣΕ.
24 Οκτωβρίου 2021 στις 23:13 #1736Αθανάσιος ΚυριαζόπουλοςΣυμμετέχων::Οι βιώσιμες αστικές μετακινήσεις σε πόλεις με την έκταση και το ανάγλυφο της Καλαμάτας δεν μπορούν παρά να δίνουν προτεραιότητα στους πεζούς, τα ποδήλατα, πατίνια και ηλεκτροκίνητα δίκυκλα σε βάρος των αυτοκινήτων και ιδίως των ΙΧ. Χρειάζονται περισσότερες και καλύτερα σχεδιασμένες διαδρομές για πεζούς και ποδηλάτες. Να σχεδιάσουμε διαδρομές που θα έχουν τη λογική της διευκόλυνσης των καθημερινών μετακινήσεων των δημοτών κι όχι μόνο διαδρομές αναψυχής. Να σχεδιαστεί και υλοποιηθεί ένα δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων που θα συνδέουν το κέντρο με τις συνοικίες και τα τις γειτονικές τοπικές κοινότητες καθώς και σημαντικούς χώρους εργασίας και γενικότερα χώρους μεγάλων συγκεντρώσεων. Για παράδειγμα περιοχές όπως το Πανεπιστήμιο και η ¨τέντα”, η περιοχή της Αγίας Τριάδας, η επιχείρηση “Καρέλια”, η διασπορά και το Ασπρόχωμα θα πρέπει να διασυνδεθούν με το κέντρο και την παραλία.
Αυτονόητο αλλά δυστυχώς όχι πάντα δεδομένο θα πρέπει να είναι ότι τα δίκτυα πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων θα πρέπει να είναι ασφαλείς, άνετες και ελκυστικές.
24 Οκτωβρίου 2021 στις 23:21 #1753ΠΤ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣΣυμμετέχων::Hλεκτρικά λεωφορεία (ώστε να μειώνονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα) και με αισθητήρες ώστε στα φανάρια να παρατείνεται το πράσινο φως και να επέρχεται μείωση του χρόνου μετακινήσεως με αστικές συγκοινωνίες.
-
ΣυντάκτηςΔημοσιεύσεις
- Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.