Αρχική » Θέματα » ΑΞΟΝΕΣ » 6. Ανθεκτικότητα της Πόλης και Σχετικές Υποδομές » 6.1 Αντιπλημμυρικά έργα

6.1 Αντιπλημμυρικά έργα

  • Αυτό το θέμα έχει 3 απαντήσεις, 4 φωνές και ενημερώθηκε τελευταία φορά από τον χρήστη .
Επισκόπηση 4 δημοσιεύσεων - 1 έως 4 (από 4 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #1425
    ΔΚ
    Keymaster
    Συμφωνώ
    Up
    66
    ::
    #1658
    VASILEIOS TZAMOURANIS
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    1
    ::

    Η αντιπλημμυρική θωράκιση της πόλης είναι πρώτης προτεραιότητα.

    Στην αντιμετώπιση του προβλήματος πρέπει να αξιοποιείται όλο το δίκτυο των υφιστάμενων φυσικών αποδεκτών ,καθένας με τις δυνατότητές του και όχι  η συγκέντρωση των ομβρίων σε έναν ή σε λίγους αποδέκτες. Αυτό προϋποθέτει συστηματική εποπτεία των φυσικών αποδεκτών (ποτάμια,χείμαροι,ρέματα,γράνες κλπ),ετήσιος καθαρισμός και εκτεταμμ΄νες παρεμβάσεις βελτίωσης της παροχετευτικότητάς τους.

    Παράλληλα απαιτούνται να κατασκευασθούν τα αναγκαία ΄έργα συλλογής και μεταφοράς των ομβρίων στη θάλασσα . Προτεραιότητα έχουν τα εξής: Αγωγός ομβρίων στην παραλία για να μην πλημμυρίζει η Φαρών ,η Ακρίτα και η Κρήτης με την παραμικρή βροχόπτωση.

    Βελτίωση λειτουργίας  του αποδέκτη της οδού Γλαύκου στην δυτική συνοικία και αντιμετώπιση του προβλήματος  στο σημείο που συναντιέται με την σιδηροδρομική γραμμή.

    Αντιμετώπιση του ρέματος “Ρίζος” κυρίως στην περιοχή πριν απο το Δημοτικό στάδιο

    ¨Ελεγχος και βελτίωση της παροχετευτικότητας  του τεχνικού έργου στο δυτικό κέντρο

    Ο καθαρισμός και η βελτίωση της παροχετευτικότητας  στο ρέμα του Βιοτεχνικού πάρκου που συχνά πλημμυρίζει

    Η ολοκλήρωση των ΄έργων κατά μήκος της οδού Αθηνών απο Θουρία έως Ασπρόχωμα , η αντιμετώπιση του ρέματος Αγίων Θεοδώρων της Θουρίας , τα δύο ρέματα στο Πήδημα που πλημμύρισαν το 2016 και άλλα.

    #1739
    Αθανάσιος Κυριαζόπουλος
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    1
    ::

    Η διεθνής εμπειρία έχει δείξει ότι οι λύσεις που βασίζονται στη φύση λειτουργούν και για τις πόλεις. Διεθνώς όλο και περισσότερο λύσεις βασισμένες στη φύση εξετάζονται στην αστική προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και στη μείωση του κινδύνου καταστροφών. Ένα παράδειγμα είναι οι πράσινες στέγες και οι δρόμοι που μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα την απορροή των ομβρίων υδάτων και να βελτιώσουν το αστικό κλίμα. Από την Κίνα προέρχεται η έννοια των «sponge cities – πόλεις σφουγγάρια», δηλαδή πόλεις με ανοιχτούς χώρους που μπορούν να απορροφήσουν το νερό από τις πλημμύρες και να αποτρέψουν την καταστροφή με οικολογικά φιλικούς τρόπους.

    Επιστήμονες του UNU-EHS (ΟΗΕ) έχουν αναπτύξει μια σειρά “εργαλείων” για να βοηθήσουν τις πόλεις στο σχεδιασμό και υλοποίηση τέτοιων λύσεων. https://www.adaptationcommunity.net/wp-content/uploads/2018/06/giz-eurac-unu-2018-en-guidebook-climate-risk-asessment-eba.pdf

    Ενδεικτικά τέτοιες λύσεις για την Καλαμάτα θα ήταν:

    – η επίστρωση των πεζοδρομίων και πεζοδρόμων με υλικά που επιτρέπουν την υδατοπερατότητα π.χ. κυβόλιθοι πάνω σε υπόστρωμα άμμου χωρίς τσιμέντο

    – ο αυστηρός έλεγχος της απαγόρευσης τσιμεντόστρωσης των ακάλυπτων χώρων των δομημένων οικοδομικών τετραγώνων.

    – η δημιουργία νησίδων πράσινου κατά τέτοιο τρόπο ώστε το επίπεδο του εδάφους να βρίσκεται χαμηλότερα σε σχέση με το τσιμέντο ή την άσφαλτο.

    – οι πράσινες στέγες και τοίχοι

    – περισσότερες μη τσιμεντοστρωμένες επιφάνειες στα προαύλια των σχολείων

    – τα ¨πάρκα τσέπης” συμβάλλουν θετικά αν η φυτεμένη επιφάνεια βρίσκεται χαμηλότερα από την τσιμεντοστρωμένη.

    #1766
    Οικολογική Κίνηση Καλαμάτας
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    0
    ::

     
    <p style=”text-align: center;”>ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΩΣ</p>
    Η Καλαμάτα ίσως επιλεχθεί ως μία από τις 100 «Κλιματικά Ουδέτερες πόλεις της ΕΕ.

    Αυτό το έχει ανάγκη η πόλη της Καλαμάτας, αφού από παλιά αναφέρεται να έχει τρωτότητες, ως μία από τις παραθαλάσσιες πόλεις της Μεσογείου που κινδυνεύει από την άνοδο της στάθμης της θάλασσας και τις υψηλές θερμοκρασίες.

    Η Δημοτική Αρχή, έχοντας σήμερα τις υποχρεωτικές ντιρεκτίβες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι όποιες τηρούνται από τα Όργανα της Ένωσης σε όλες τις αποφάσεις τους, ανέλαβε έναν δύσκολο και για πρώτη φορά στα χρονικά του Δήμου, ρόλο. Ο ρόλος αυτός είναι οι διαδικασίες της ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ του Δήμου με τους πολίτες.

    Είναι κρίμα όμως πως επέλεξε ο Δήμος ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ για ένα θέμα τόσο σοβαρό που είναι Η Κλιματική Κρίση. Μια πολύπλευρή απειλή να έχει μια τέτοια αντιμετώπιση.

    Από τα μέσα Ιουλίου 2021 επέλεξε η Καλαμάτα, δια της Δημοτικής Αρχής και λόγω της τρωτότητας της στην Κλιματική Κρίση, να συμμετέχει στην επιλογή της ως μέλος των 100 πόλεων της Ε.Ε.

    Έπρεπε από την πρώτη στιγμή να ετοιμάσει ένα σχέδιο με ότι είναι απόλυτα επείγον, να το προωθήσει στο Δημοτικό Συμβούλιο για να συμφωνηθεί και να το παρουσιάσει στους πολίτες της πόλης μας, ώστε να αρχίσει η τοπική συζήτηση για το θέμα και να τεθεί σε διαβούλευση τουλάχιστον 30 ημερών, συμπληρούμενο με τις προτάσεις των πολιτών.

    Από εδώ και πέρα οι διαβουλεύσεις θα είναι ο ΚΑΝΟΝΑΣ και όχι η ΕΞΑΙΡΕΣΗ. Τα θέματα είναι πολλά, είναι επείγοντα, θέλουν ωρίμανση και κατανόηση από τους πολίτες και ο χρόνος μέχρι το 2030, είναι πολύ κοντά μας, για ένα τόσο επείγον θέμα.

    Στην παρέμβασή μου αυτή επέλεξα () έξι θέματα, που κατά την άποψή μου είναι μεγάλα και  επείγοντα, και πρέπει να συζητηθούν από τους πολίτες.

    Τα θέματα κατά σειράν είναι:

    ·         Ο περιφερειακός της πόλης της Καλαμάτας έως Μάνη.

    ·         Οι νησίδες ή οποιαδήποτε συμβατή παρέμβαση στις ολισθαίνουσες ακτές της Βέργας έως τις Κιτριές.

    ·         Το «Φαραωνικό»  «Ενιαίο  Δομημένο Μέτωπό από τις Κιτριές έως το Πεταλίδι».

    ·         Η περίπτωση του Νέδοντα.

    ·         Τα υδατορέματα της Καλαμάτας

    1ον .  Η ολοκλήρωση του Περιφερειακού Δρόμου της Καλαμάτας έως τη Μάνη.

    Η ολοκλήρωση του Περιφερειακού Δρόμου της Καλαμάτας, προς ανατολάς και πέρα από το Αρχοντικό είναι ένα βασικό έργο για ολόκληρη την περιοχή. Ο Περιφερειακός σήμερα, από λαθεμένες επιλογές καταλήγει στην οδό Λακωνικής , έναν δρόμο χωρις προδιαγραφές και συνεχίζει  διαπερνόντας την παραλιακή οδό της Βέργας.

     

    Η  μελέτη του συγκεκριμένου έργου υπάρχει στα συρτάρια των Τεχνικών Υπηρεσιών της πρώην Νομαρχίας Μεσσηνίας. Έχει γίνει επικαιροποίηση της Μελέτης από το ίδιο Τεχνικό Γραφείο, πριν από 15 χρόνια περίπου, όπως είχαμε διαβάσει στις τοπικές εφημερίδες.

    2ον.  Οι νησίδες ή οποιαδήποτε συμβατή παρέμβαση στις ολισθαίνουσες ακτές της Βέργας        έως τις Κιτριές.

    Ο παραθαλάσσιος δρόμος προς Μάνη και Κιτριές είναι εξαιρετικά επικίνδυνος. Είναι πολύ στενός για να δέχεται, κυρίως το καλοκαίρι, μια τεράστια κίνηση οχημάτων, είναι συνέχεια του Περιμετρικού δρόμου της Καλαμάτας, δεν έχει καν πεζοδρόμια για τους περιοίκους και τους λουόμενους επισκέπτες και σε πολλά σημεία κατολισθαίνει. Επομένως, είναι άμεσα απαραίτητο να δημιουργηθούν ή νησίδες για προσάμμωση ή οποιαδήποτε άλλη συμβατή παρέμβαση στις ολισθαίνουσες ακτές της Βέργας έως τις Κιτριές.

    3ον  .  Το «Φαραωνικό»  «Ενιαίο  Δομημένο Μέτωπό από τις Κιτριές έως το Πεταλίδι».

    Έχουμε διαβάσει επανειλημμένως προτάσεις ή απόψεις του Δήμου και των όμορων Δήμων να μιλούν για ένα «Ενιαίο Δομημένο Μέτωπο από τις Κιτριές έως το Πεταλίδι». Κάτι τέτοιο είναι σήμερα υποδαύλιση της Κλιματικής Κρίσης. Οι  περιοχές αυτές κινδυνεύουν  από  την άνοδο της θάλασσας.

    Για αυτούς τους λόγους αυτούς πιστεύω ότι η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας πρέπει να αποστασιοποιηθεί από τις απόψεις του Ενιαίου Μετώπου εν όψει της διεκδίκησης μια ς θέσης στις 100 Έξυπνες πόλεις της Ε.Ε.

    4ον  .  Η περίπτωση του Νέδοντα.

    Η κατεδάφιση του αναψυκτηρίου και της παιδικής χαράς στο Νέδοντα από την οδό Ύδρας μέχρι και  την Γέφυρα της 23ης Μαρτίου είναι αποτέλεσμα ενός παλαιότερου λάθους και παράδειγμα προς αποφυγή. Το πρώτο αυτό σκέπασμα του Νέδοντα κατασκευάστηκε στη δεκαετία του ’70, δεν πραγματοποιήθηκε με σύγχρονο τρόπο κατασκευής. Η μελέτη δεν έγινε με το σύστημα προεντεταμένων δοκών που είχε άριστες εφαρμογές από την εποχή εκείνη, αλλα τοποθετήθηκαν κολώνες μέσα στο ποτάμι  με αποτέλεσμα μα υπάρχει κίνδυνος κατάρρευσης έπειτα μόλις από 50 χρόνια με αφορμή τη διοχέτευση  κάποιων ρεμάτων. Τα άλλα τμήματα κάλυψης  του ποταμού που λειτουργουν σαν παρκινγκ σκεπάστηκαν τη δεκαετία του ’80 με μελέτη και κατασκευή προεντεταμένων δοκών και δεν υπάρχει πρόβλημα. Τέτοια λάθη πληρώνονται ακριβά για αυτό θα πρέπει να  υπάρχουν οι διαβουλεύσεις με το κοινό για να αποφεύγονται οι αστοχίες.

    5ον  .  Τα ρέματα της Καλαμάτας

    Η Καλαμάτα, έχει τεράστιο πρόβλημα με τα ρέματα, θυμηθείτε τις πλημμύρες του 2016. Το θέμα των ρεμάτων είναι ευρύ και δεν υπάρχει χρόνος για έρευνα και παρουσίαση εδώ.           Πάντως θεωρώ ότι είναι χρήσιμο για τα καλύτερα αποτελέσματα οποιωνδήποτε εργασιών να μη πηγαίνουν «πακέτο» η μελέτη και η κατασκευή των έργων, έτσι ώστε να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα από κάθε πλευρά.

    Στην περίπτωση του Νέδοντα η παροχέτευση ρεμάτων που συζητείται στο Δήμο απαιτεί ΜΠΕ για τη φέρουσα ικανότητα του ποταμού να ανταπεξέλθει σε πλημμυρικά φαινόμενα

    Καλαμάτα 25 Οκτωβρίου 2021

    Γεωργία Σαραντέα – Κουνιάδου

    Μέλος της ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

     

     

Επισκόπηση 4 δημοσιεύσεων - 1 έως 4 (από 4 συνολικά)
  • Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.