Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο
  • Αυτό το θέμα έχει 12 απαντήσεις, 12 φωνές και ενημερώθηκε τελευταία φορά από τον χρήστη .
Επισκόπηση 13 δημοσιεύσεων - 1 έως 13 (από 13 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #1380
    ΔΚ
    Keymaster
    Συμφωνώ
    Up
    79
    ::
    #1469
    Φώτης Ασημακόπουλος
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    11
    ::

    Προτείνεται εγκατάσταση συστήματος Έξυπνης στάθμευσης καθώς και εγκατάσταση κατάλληλων αισθητήρων για την παρακολούθηση των θέσεων πάρκινγκ ΑΜΕΑ καθώς και των ραμπών στα πεζοδρόμια.

    #1478
    Κυριάκος Χρ.
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    6
    ::

    Εγκατάσταση συστήματος έξυπνης σταθμευσης με την δυνατότητα εγκαταστασης εφαρμογής σε κινητό τόσο για την παρακολούθηση κενών θέσεων όσο και πληρωμής.

    #1484
    Βασιλοπούλου Γιώτα
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    2
    ::

    Τη δηµιουργία ενός νέου συστήµατος «έξυπνης» ελεγχόµενης στάθµευσης, η οποία θα υποστηρίζεται από εφαρµογές που θα ενηµερώνουν τους οδηγούς σε πραγµατικό χρόνο για τις κενές θέσεις και θα τους κατευθύνουν σε αυτές, ενώ παράλληλα θα είναι συνδεδεµένα µε τους φορείς αστυνόµευσης ώστε να «προφυλάσσουν» τις θέσεις των ΑµεΑ από το παράνοµο παρκάρισµα.

    #1539
    Κατερίνα Κουλουριώτη
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    3
    ::

    Η ελεγχόμενη στάθμευση, με ή χωρίς καταβολή αντιτίμου, είναι το βέλτιστο μέτρο διαχείρισης της ζήτησης στάθμευσης.

    Η κεντρική περιοχή, λόγω των υπηρεσιών και δραστηριοτήτων που εξυπηρετεί, είναι αυτή στην οποία θα πρέπει να προτείνεται κατ’ αρχήν η εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης, ενώ στη συνέχεια να επεκταθεί στις εμπορικές περιοχές, πάντα φυσικά με υπερκάλυψη για την αντιμετώπιση των γειτνιαζουσών περιοχών.

    Από το καθεστώς ελεγχόμενης στάθμευσης να εξαιρούνται οι μόνιμοι κάτοικοι, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να σταθμεύουν άνευ περιορισμών εντός της ζώνης ελεγχόμενης στάθμευσης (με εξαίρεση την οδό 25ης Μαρτίου), μέσω ειδικής άδειας που θα διαθέτουν.

    Η ζώνη ελεγχόμενης στάθμευσης περιλαμβάνει οδούς που έχουν τα κατάλληλα γεωμετρικά χαρακτηριστικά για να εξυπηρετήσουν στάθμευση παρά την οδό, ενώ η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου συνεπάγεται και τη σχετική σήμανση των θέσεων στάθμευσης στην οδό. Η σήμανση των θέσεων στάθμευσης στην οδό, με κατάλληλη οριζόντια διαγράμμιση στο οδόστρωμα, διευκολύνει τη στάθμευση και μειώνει τον απαιτούμενο χρόνο στάθμευσης. Εκτιμάται πως το πλεονέκτημα της μείωσης του χρόνου στάθμευσης, το οποίο προκύπτει μέσω της οριοθετημένης στάθμευσης, συνδυαστικά με το καθεστώς ελεγχόμενης στάθμευσης θα αντισταθμίσει το μειονέκτημα της μείωσης του αριθμού των προσφερόμενων θέσεων στάθμευσης.

    #1542
    Κατερίνα Κουλουριώτη
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    4
    ::

    Από την εφαρμογή του μέτρου ελεγχόμενης στάθμευσης σε άλλες ελληνικές πόλεις, η εμπειρία έχει δείξει πως η πληρωμή του κομίστρου στάθμευσης αποκλειστικά μέσω αγοράς σχετικών καρτών, από περίπτερα και φυσικά καταστήματα, συνιστά ιδιαίτερα δύσκολη και ασαφή διαδικασία, ιδιαίτερα για τους επισκέπτες της πόλης που δεν είναι εξοικειωμένοι με την περιοχή. Συνεπώς, η χρήση αποκλειστικά της συγκεκριμένης μεθόδου πληρωμής θα μπορούσε να εντείνει το φαινόμενο της παράνομης στάθμευσης, και ιδιαίτερα την ολιγόωρη παράνομη στάθμευση.

    Στο πλαίσιο της αποτροπής και μείωσης της παράνομης στάθμευσης, εντάσσεται η αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών για την ανάπτυξη και εφαρμογή ηλεκτρονικού συστήματος πληρωμής, το οποίο δύναται να υποστηρίζεται τόσο σε ιστοσελίδα, όσο και σε κατάλληλη εφαρμογή για κινητά. Η λειτουργία του είναι πολύ απλή. Ο ενδιαφερόμενος χρήστης πραγματοποιεί ηλεκτρονική εγγραφή στο σύστημα και δηλώνει την πινακίδα του οχήματος του, καθώς και τις επιθυμητές ώρες στάθμευσης εντός της ζώνης χρέωσης, ενώ στη συνέχεια έχει τη δυνατότητα πληρωμής μέσω χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας. Κατά αυτόν τον τρόπο, ο υποψήφιος χρήστης θα λαμβάνει άμεση έγκριση για δυνατότητα στάθμευσης στην ζώνη ελεγχόμενης στάθμευσης. Παράλληλα, η διαδικασία ελέγχου από τη δημοτική αστυνομία απλοποιείται, καθώς θα υπάρχει δυνατότητα άμεσης ταυτοποίησης της νομιμότητας του σταθμευμένου οχήματος, μέσω αναγνώρισης της πινακίδας του.

    Με την εφαρμογή του συγκεκριμένου συστήματος, υπάρχει η δυνατότητα βέλτιστης διαχείρισης των θέσεων στάθμευσης. Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα / εφαρμογή μπορεί να μην επιτρέπει στο ίδιο όχημα να σταθμεύει πάνω από ένα χρονικό διάστημα στην ίδια θέση ή στην ίδια ζώνη ελεγχόμενης στάθμευσης. Επιπλέον, η ύπαρξη ενός ηλεκτρονικού συστήματος δίνει τη δυνατότητα υιοθέτησης δυναμικής τιμολογιακής πολιτικής, βάσει της οποίας το κόμιστρο μεταβάλλεται ανάλογα με τη ζήτηση, την ώρα/ημέρα ή/και τη χρονική διάρκεια στάθμευσης.

    #1578
    Στέλιος Ευσταθιάδης, Συγκοινωνιολόγος
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    2
    ::

    Η διαχείριση της στάθμευσης δικύκλων σε μια πόλη είναι μείζονος σημασίας ζήτημα, καθώς λόγω έλλειψης σχετικών προσφερόμενων θέσεων, παρατηρείται συχνά το φαινόμενο της παράνομης κατάληψης πεζοδρομίων, με αποτέλεσμα να μειώνεται η λειτουργικότητα και η ασφάλεια που παρέχουν στους μετακινούμενους πεζή. Στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης του συγκεκριμένου φαινομένου, προτείνεται να δημιουργουργηθούν και διαμορφωθούν θέσεις στάθμευσης δικύκλων, τόσο για εκείνα της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας, όσο και για τα ποδήλατα, κατά μήκος βασικών αξόνων της πόλης.
    Για την εφαρμογή αυτής της πρότασης, απαιτείται κατάργηση θέσεων στάθμευσης Ι.Χ. οχημάτων. Το τελικά αποκομιζόμενο όφελος αναμένεται να είναι πολύ μεγαλύτερο της απώλειας ορισμένων θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων, αφού κατά αυτόν τον τρόπο βελτιστοποιείται η χρήση του δημόσιου χώρου (1 θέση στάθμευσης αυτοκινήτου Ι.Χ. ισοδυναμεί με 4-5 θέσεις στάθμευσης δικύκλων).

    #1642
    VASILEIOS TZAMOURANIS
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    2
    ::

    Το μείζον πρόβλημα της Καλαμάτας κυρίως στις ώρες αιχμής, είναι η έλειψη χώρων στάθμευσης στο κέντρο,η παράνομη στάθμευση τόσο αυτοκινήτων όσο και δικύκλων .

    Πέρα απο τα συστήματα ευφυούς στάθμευσης που θα βοηθήσουν στην καλύτερη διαχείριση των διαθέσιμων θέσεων , πιστεύω ότι πρέπει να επεκταθούν σταδιακά οι ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης ,με όσο γίνεται χαμηλότερη επιβάρυνση για τους εποχούμενους και ταυτόχρονα με μέριμνα  για δωρεάν στάθμευση στούς μόνιμους κατοίκους και επαγγελματίες των ζωνών αυτών αλλά και των ζωνών στις οποίες εφαρμόζεται η ελεγχόμενη στάθμευση σήμερα.

    Αναζήτηση χώρων για αύξηση των θέσεων στάθμευσης (επίγειων ή και υπόγειων) ακόμη και με αγορά ορισμένων ιδιοκτησίων  σε κρίσιμες περιοχές (πχ οικόπεδο ΚΤΕΛ στην Αρτέμιδος δίπλα στο κεντρικό πάρκιν του Δήμου κ.α.). Τέλος ο Δήμος πρέπει να αποκτήσει ,διαμορφώσει και αποδώσει στούς δημότες όλους τούς προβλεπόμενους απο το εγκεκριμένο σχέδιο  κοινόχρηστους και χώρους στάθμευσης.

     

    #1681
    Kyriakos Marinis
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    3
    ::

    1.4 – Στάθμευση

    Για την θεματολογία της παραγράφου 1.4 προτείνουμε τις ακόλουθες ενότητες:

    1. Έξυπνη διαχείριση στάθμευσης

    Συστήματα ανίχνευσης αυτοκινήτων και ψηφιακές πινακίδες για την ανίχνευση της παρουσίας αυτοκινήτων σε χώρους στάθμευσης. Χρήση αισθητήρων υπερήχων για εσωτερικούς χώρους στάθμευσης και ενσωμάτωση αισθητήρων σε γραμμικό φωτισμό για το υπαίθριο παρκάρισμα με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Τα δεδομένα θα εμφανίζονται σε ψηφιακές πινακίδες σε πραγματικό χρόνο για την καθοδήγηση στάθμευσης και εύρεση δρόμου με διαθεσιμότητα.

    Εφαρμογές στάθμευσης για κινητές συσκευές που προσφέρουν πληροφορίες στάθμευσης ποδηλάτων και αυτοκινήτων στους κατοίκους και τους επισκέπτες, βοηθώντας στην εύρεση χώρου στάθμευσης γρήγορα και αποτελεσματικά. Διασύνδεση των εφαρμογών με τα έξυπνα συστήματα διαχείρισης στάθμευσης και χειροκίνητη εισαγωγή δεδομένων από τους οδηγούς.

    Πλατφόρμα ανοικτών δεδομένων με ανάλυση σχετικών δεδομένων για την κινητικότητα, την ενέργεια και την σπατάλη φυσικών και άλλων πόρων. Τα δεδομένα θα είναι ανοικτά προς όλους τους πολίτες και θα συλλέγονται σε πραγματικό χρόνο.

    #1689
    ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΟΣΜΟΠΟΥΛΟΣ
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    3
    ::

    Η διαρκής προσπάθεια για τη μείωση της χρησιμοποίησης του αυτοκινήτου στις μετακινήσεις μας στην πόλη οφείλει να συνοδεύεται εκτός των άλλων (χρησιμοποίηση ΜΜΜ, εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης) και με την ύπαρξη χώρων στάθμευσης επίγειων είτε πολυωρόφων ,όπου αυτό είναι εφικτό, σε οικόπεδα που μπορεί να αποκτήσει η έχει στη διάθεσή του ο Δήμος αλλά και υπόγειων σε χώρους πλατειών τις οποίες σκέφτεται να αναπλάσει στο μέλλον ο Δήμος. Αυτό άλλωστε προβλέπεται και από το ΣΒΑΚ.

    #1734
    Βασιλης Κανακης
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    3
    ::

    Υπαρχει αναγκαιότητα εξεύρεσης χωρων στάθμευσης.

    Προτασεις:

    1) αξιοποίηση αδόμητων οικοπέδων στο κέντρο με μακροχρόνια μίσθωση και δημιουργία πολυώροφων κτηρίων  πάρκινγκ

    2) μελετη της δυνατότητας κατασκευης υπογείου πάρκινγκ στην κεντρική πλατεία της πολης καθώς πρόκειται για εναν χώρο όπου δεν υφίστανται υπόγεια δίκτυα κ θα εξυπηρετούσε τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής

    3) εξοικονόμηση θέσεων στάθμευσης μεσω αποτρεπτικων κινήτρων για την παρουσια αυτοκινήτων στο κέντρο της πολης όπου παρουσιάζεται το πρόβλημα. Μερικά απο τα κίνητρα μπορει να ειναι η πύκνωση της αστικής συγκοινωνίας η βελτίωση και επέκταση του ποδηλατόδρομου κα

    #1730
    ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΣΑΚΙΔΗΣ, BSc Economics
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    2
    ::

    Σε καινούργια ή και υπάρχοντα σημεία πάρκινγκ της πόλης μας, θα μπορούσαν να εγκατασταθούν «έξυπνοι παρκομετρητές», με τους οποίους ο πολίτης θα μπορεί να πληρώνει ασφαλή και ανέπαφα είτε με την χρήση του κινητού του είτε με την κάρτα του, καθώς και μέσω του κινητού του από την ίδια την εφαρμογή για πάρκινγκ.
    Τα έξυπνα παρκόμετρα, θα μπορούν να συλλέγουν ταυτόχρονα δεδομένα για το μικροκλίμα της περιοχής στην οποία είναι εγκατεστημένα, δίνοντας μας μια εικόνα θερμοκρασιών αλλά και ρύπων στην ομήγυρη περιοχή. Έτσι, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή ο κάθε πολίτης θα μπορεί να γνωρίζει την θερμοκρασία αλλά και εάν οι αέριοι ρύποι είναι ή όχι παραπάνω επιβλαβής για τον ίδιο ή όχι.
    Ένα επόμενο όφελος συγκαταλέγεται στην κατηγορία της γρήγορης εξεύρεσης θέσης πάρκινγκ. Καθώς ο επισκέπτης ή δημότης εισέρχεται για προσωπικές ή και επαγγελματικές εργασίες σε συγκεκριμένα ωράρια μέσα στην ημέρα, πχ όταν τα καταστήματα-επιχειρήσεις και οι δημόσιες υπηρεσίες λειτουργούν, με την χρήση της εφαρμογής θα μπορεί να εντοπίζει άμεσα μια θέση στάθμευσης. Αυτό συνεπάγεται στην μείωση σπάταλης μετακίνησης για να βρεθεί στάθμευση, που με την σειρά της μας οδηγεί σε μια γενικότερη μείωση των αέριων ρύπων, CO2, μέσα στο κέντρο αλλά και εκτός του Δήμου.
    Με την διεύρυνση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε σημεία της πόλης, σε συνδυασμό με την εφαρμογή νέων τεχνολογιών θα μπορέσουμε να μειώσουμε τους ρύπους-καυσαέρια και να αποσυμφωρήσουμε το κυκλοφοριακό που δημιουργείται κάποιες ημέρες και προφανώς και ώρες της εβδομάδας. Απώτερος σκοπός η μείωση εκπομπών αέριων ρύπων, η προστασία της υγείας των πολιτών-επισκεπτών αλλά και η άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών-επισκεπτών στην πόλης μας.

    #1807
    Βασίλης Παπαευσταθίου, διπλ. πολιτικός μηχανικός ΕΜΠ, MSc Πολεοδομία, MSc Περιβαλλοντικός Σχεδιασμός Πόλεων και Κτηρίων
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    1
    ::

    Τα τελευταία χρόνια, μια σειρά από πεζοδρομήσεις και ήπιες αναπλάσεις, απαραίτητες για τις φορτισμένες αστικές περιοχές, οδήγησε σε μέτρα περιορισμού της εκμεταλλεύσιμης επιφάνειας των οδών, και στην μείωση των θέσεων στάθμευσης στις κεντρικές και νότιες περιοχές.

    Θα έπρεπε όμως πρώτα να καταγραφούν οι ανάγκες στάθμευσης των μονιμων κατοίκων των περιοχών αυτών και να εξασφαλίζεται με ετήσια κάρτα μια θέση ανά οικογένεια σε διακριτό ξεχωριστό χώρο για κατοίκους στα υφιστάμενα ή νέα παρακείμενα parking ή παρά την οδό, όπως γίνεται στα περισσότερα αστικά κέντρα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο αριθμός των θέσεων θα προκύψει από εντατική καταγραφή του ζητήματος (ζήτησης και προσφοράς θέσεων) για να προκύψει και ο ανάλογος σχεδιασμός.

     

    Δεν μπορεί να λαμβάνονται στην πόλη μέτρα περιορισμού της στάθμευσης (είτε με ελεγχόμενη στάθμευση, είτε με το περιπεπλεγμένο και διόλου εξυπηρετικό σύστημα των μονών-ζυγών μηνών) μειώνοντας τις προσφερόμενες θέσεις στάθμευσης, χωρίς πρώτα να έχει εξασφαλισθεί η στάθμευση των μόνιμων κατοίκων.

    Η εξασφάλιση θέσεων θα προσφέρει σημαντική ανάσα στους μόνιμους κατοίκους του κέντρου της Καλαμάτας, του Ιστορικού Κέντρου και άλλων φορτισμένων περιοχών και θα βελτιώσει την ποιότητα της ζωής τους, ενώ η ύπαρξη αυστηρά μιας προσφερόμενης θέσης ανά νοικοκυριό, θα περιορίσει την χρήση πολλών οχημάτων στην ίδια την οικογένεια.

    Άλλωστε το κυκλοφοριακό αποτελεί ένα από τα κυριότερα ζητήματα που απασχολεί την καθημερινότητα των πολιτών στην Καλαμάτα, όπως και σε κάθε ελληνική πόλη που δυσκολεύεται χρόνο με το χρόνο να εξυπηρετήσει όλο και περισσότερα αυτοκίνητα.

    Αντίθετα, βρίσκεται προς την λάθος κατεύθυνση η κατασκευή υπογείου σταθμού αυτοκινήτων στην κεντρική πλατεία της πόλης, μια ιδέα που

    _ θα προσελκύσει ακόμη περισσότερα οχήματα σε μια επικίνδυνα κορεσμένη περιοχή,

    _ θα δημιουργήσει μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα σε παρακείμενους δρόμους που έχουν περιορισμένο πλάτος, όπως οι οδοί Φραντζή και Σιδηροδρομικού Σταθμού,

    _ θα προκαλέσει σημαντική και μακροχρόνια ταλαιπωρία στους κατοίκους, και

    – θα λειτουργήσει ημιτελώς, αφού δεν θα αποτελεί κομμάτι μιας συνολικής, τεχνολογικά ανεπτυγμένης, συγκοινωνιακής υποδομής, όπως γίνεται σε πόλεις του εξωτερικού, που τα προσφερόμενα μέσα μετεπιβίβασης είναι πολλά, και διαβαθμίζονται τιμολογιακά, από σχεδόν δωρεάν στάθμευση σε σταθμούς εκτός της πόλης μέχρι πολύ ακριβή στάθμευση στις κεντρικές περιοχές.

    Εξάλλου, θα πρέπει οι αστικές αναπλάσεις και χρηματοδοτήσεις να κατευθυνθούν πλέον όχι μόνο στην κεντρική πλατεία της πόλης, αλλά σε πυκνοδομημένες περιοχές που έχουν περισσότερο ανάγκη, όπως για παράδειγμα στη Βόρεια Συνοικία και στη Ράχη, στη Ναυαρίνου και σε παραλιακούς παρόδους, αλλά και σε νέες περιοχές επέκτασης και σε έργα υποδομής.

    Αντίθετα στόχος για την κεντρική αστική περιοχή θα έπρεπε να είναι η απομάκρυνση του αυτοκινήτου από την καρδιά της πόλης, με την δημιουργία σταθμών αυτοκινήτων στις πύλες και στους περιμετρικούς δακτυλίους (Νέα Είσοδος Καλαμάτας, Πάρκο Νέδοντα, Δυτική Παραλία), όπως για παράδειγμα στην Αθήνα το υπόγειο parking – σταθμός μετεπιβίβασης που λειτουργεί στο Φιξ. Θα πρέπει να προκαλεί τον επισκέπτη να σταθμεύει το αυτοκίνητό του εκτός κέντρου και από εκεί να κινείται σε μέσα μαζικής μεταφοράς και σε ενοποιημένες διαδρομές πεζού ή ποδηλάτου προς τις κεντρικές περιοχές.

    Η εφαρμογή τέτοιων μέτρων οφείλει να είναι ολιστική και να προικοδοτεί την πόλη με μια σειρά από πεζοδρόμους και ποδηλατοδρόμους, που θα βελτιώσουν την προσπελασιμότητά της, και θα επαναπροσδιορίσουν με ανθρωποκεντρικό τρόπο τις αρτηρίες της, μεταφέροντας έτσι την χρησιμότητά τους από την χαοτική κλίμακα του αυτοκινήτου στην κλίμακα του πεζού.

    Παράλληλα, με την χρήση της τεχνολογικής καινοτομίας, έξυπνες ηλεκτρονικές εφαρμογές μέσω κινητού μπορούν να πληροφορούν σε πραγματικό χρόνο πόσοι κενοί χώροι στάθμευσης υπάρχουν και ποιος είναι ο πλησιέστερος χώρος σε σχέση με την τοποθεσία του οδηγού, να εξαγοράζουν χρόνο στάθμευσης ή να πιστοποιούν την χρήση θέσης από μόνιμο κάτοικο.

    Ένας συνολικός σχεδιασμός στάθμευσης με προσφερόμενες θέσεις για μόνιμους κατοίκους και πρόβλεψη για την στάθμευση επισκεπτών και διασύνδεσή τους με τα σημεία ενδιαφέροντός τους, θα αποσυμφορήσει τις κεντρικές αστικές περιοχές και θα εξορθολογήσει την ιεράρχηση του δικτύου τους,  σεβόμενη εκτός των άλλων την ζωή των κατοίκων στο κέντρο της πόλης.

     

Επισκόπηση 13 δημοσιεύσεων - 1 έως 13 (από 13 συνολικά)
  • Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.