Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο
Αρχική » Θέματα » ΑΞΟΝΕΣ » 1. Μεταφορές – Αστική Κινητικότητα » 1.3 Κινητικότητα και λειτουργίες της πόλης

1.3 Κινητικότητα και λειτουργίες της πόλης

  • Αυτό το θέμα έχει 9 απαντήσεις, 8 φωνές και ενημερώθηκε τελευταία φορά από τον χρήστη .
Επισκόπηση 10 δημοσιεύσεων - 1 έως 10 (από 10 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #1378
    ΔΚ
    Keymaster
    Συμφωνώ
    Up
    86
    ::
    #1480
    Κυριάκος Χρ.
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    4
    ::

    Αντικατάσταση φαναριών κυκλοφορίας με νεου τύπου τόσο για οικολογικολυς λογους όσο και οικονομικούς. Τοποθέτηση χρονομέτρη στα κεντρικά φανάρια της πόλης όσο και στις μεγάλες διαβάσεις. Βοηθά και στην αποφυγή ατυχημάτων αλλα και μειώνει τα επιπεδα του αγχους των κατοίκων.

    #1519
    ΚΛΗΜΗΣ (ΒΑΣ. & ΑΙΚ. ΚΟΤΤΑΡΙΔΗ ΟΕ)
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    3
    ::

    Να δημιουργηθούν σταθμοί όπου κάποιος μπορεί να παίρνει ελεύθερα κοινόχρηστα δημοτικά ηλεκτρικά ή μη ποδήλατα

    #1576
    Στέλιος Ευσταθιάδης, Συγκοινωνιολόγος
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    0
    ::

    Μιας και σχεδιάζουμε για το απώτερο μέλλον, εκτιμώ ότι θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη ώστε σε μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα να εφαρμοσθεί αποκλεισμός του κέντρου της πόλης από οχήματα της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας, με στόχο την ανακατανομή του δημόσιου χώρου στους πεζούς και άλλους ευάλωτους χρήστες της οδού και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής (μείωση θορύβου και εκπεμπόμενων ρύπων).

    Φυσικά από τον παραπάνω περιορισμό, θα εξαιρούνται οχήματα έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, περιπολικά), καθώς και οχήματα τροφοδοσίας των τοπικών καταστημάτων (με συγκεκριμένο και περιορισμένο ωράριο πρόσβασης).

    #1641
    VASILEIOS TZAMOURANIS
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    1
    ::

    Το ΣΒΑΚ που ήδη εκπονείται αλλά και όλες οι παλαιότερες μελέτες (Ζέκκου) προτείνουν την αύξηση των  ζωνών για τους πεζούς,την επέκταση και διασύνδεση των ποδηλατοδρόμων, την επέκταση των μέσων της δημόσιας συγκοινωνίας  , την απομάκρυνση του αυτοκινήτου απο το κέντρο κ.α.

    Στο πλαίσιο αυτό προτείνω:

    • το τρίγωνο μεταξύ των οδών Νέδοντος,πλατεία 23ης Μαρτίου,Αναγνωσταρά και Φραντζή πρέπει σταδιακά να απελευθερώνεται απο κυκλοφορία και να πεζοδρομείται.
    • Να ολοκληρωθεί ο  ημιτελής ποδηλατόδρομος που ξεκινά απο το Μέγαρο χορού μέχρι το νέο Δημαρχείο και να συνδεθεί με τον ποδηλατόδρομο κατά μήκος του Νέδοντα. Ο τελευταίος δε να συνδεθεί με τον κεντρικό ποδηλατόδρομο της Αριστομένους  μέσω της οδού Δημοσθένους ή Σόλωνος και με τον υπό κατασκευή ποδηλατόδρομο της οδού Πλαστήρα.
    • Να συνδεθεί με πεζόδρομους η συνοικία Ράχη με το κέντρο (μία διαδρομή μπορεί να είναι η οδός Κλαδά, κόμβος οδού Μπουλούκου ,Μεσολογγίου μέχρι το Δημοτικό σχολείο της Ράχης και μία δεύτερη στο  βόρειο τμήμα της συνοικίας με κατεύθυνση προς την πλατεία 23ης Μαρτίου.
    • Να επεκταθεί ο πεζόδρομος (διευρημένο πεζοδρόμιο) της οδού Κολοκοτρώνη που πρόκειται σύντομα να κατασκευασθεί  και να φθάσει μεχρι την Φυτειά και το Ανατολικό κέντρο.
    #1679
    Kyriakos Marinis
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    2
    ::

    1.3 – Κινητικότητα και λειτουργίες της πόλης

    Για την θεματολογία της παραγράφου 1.3 προτείνουμε τις ακόλουθες ενότητες:

    1. Πληροφοριακά συστήματα διαχείρισης διαδρομών

        Ψηφιακές πινακίδες που θα λειτουργούν με την ηλιακή ενέργεια και θα αλληλεπιδρούν με τους       πολίτες και τους επισκέπτες της πόλης. Οι ψηφιακές πινακίδες θα έχουν την δυνατότητα να προσαρμόζονται στις ανάγκες του χρήστη και της πόλης σε θέματα τρόπων μεταφοράς, εύρεσης σημείων ενδιαφέροντος και πολλά άλλα. Αυτό σημαίνει εξοικονόμηση χρόνου και στην περίπτωση των οχημάτων θα έχουμε λιγότερες εκπομπές CO2, καθώς και δεν θα χρειάζεται να κυκλοφορούν τα οχήματα ατελείωτα μέσα στην πόλη.

    Ανάλυση ροής κυκλοφορίας με ένα ευρύ φάσμα μετρητών και αισθητήρων, με δυνατότητα αυτόματης καταμέτρησης και ταξινόμησης πεζών, ποδηλατών και οχημάτων ταυτόχρονα. Επιπλέον να υπάρχει καταγραφή οχημάτων και μοντέλων οχημάτων με δυνατότητα εξομοίωσης και πρόβλεψης των προβλεπόμενων ρύπων βάση της κίνησης τους μέσα στην πόλη.

        Έξυπνη διαχείριση απορριμμάτων με χρήση αισθητήρων υπερήχων IoT για την έξυπνη λύσεις διαχείριση και την παρακολούθηση των απόβλητων της πόλης σε πραγματικό. Χρήση των στοιχείων για τη λήψη αποφάσεων βάσει των δεδομένων για τη βελτιστοποίηση των διαδρομών συλλογής των απορριμμάτων και την συχνότητα της παραλαβής από τα ειδικά οχήματα.

    Έξυπνες συσκευές εξωτερικού χώρου που να επιτρέπουν στους κατοίκους να βιώσουν τα πλεονεκτήματα των τεχνολογιών έξυπνων πόλεων. Έξυπνοι ηλιακοί πάγκοι με διασύνδεση και σταθμούς φόρτισης για συσκευές. ΔΙαδραστικές οθόνες πληροφοριών και τεχνολογίες αισθητήρων για την ενημέρωση των χρηστών και τη συλλογή δεδομένων. Έξυπνα ηλιακά φώτα δρόμου χαμηλής κατανάλωσης με αυτοματοποιημένη λειτουργία και απομακρυσμένο ελέγχο, που θα τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

    Τεχνολογίες επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας με οπτική σύνδεση των συστημάτων μεταφοράς και αυτοκινητοδρόμων, οδικών και σταθερών μέσων μεταφοράς καθώς και κοινών υπηρεσιών κινητικότητας. Τα λεωφορεία, τα τρένα, τα αυτοκίνητα έχουν οθόνες AR στο παρμπρίζ που θα παρέχουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, όπως κυκλοφοριακά συμβάντα, αλλαγές διαδρομής, έκτακτες ανάγκες, συντήρηση οχημάτων και άλλα. Χάρτες επαυξημένης πραγματικότητας των συστημάτων μετακίνησης έτσι ώστε οι χρήστες — επισκέπτες και κάτοικοι — να έχουν οπτική και ακουστική πρόσβαση στο τμήμα του δικτύου συγκοινωνίας που χρησιμοποιούν. GIS δεδομένα με τη μορφή εικονικών διαδραστικών χαρτογραφήσεων και τρισδιάστατων μοντέλων για την παροχή πληροφοριών σχετικά με τα υπόγεια στοιχεία, συμπεριλαμβανομένης της παρουσίας σωλήνων νερού, καλωδίων τροφοδοσίας, αγωγών αερίου και άλλα. Αυτό σημαίνει ότι μέσω της επαυξημένης εικόνας, οι εργαζόμενοι θα μπορούν να δουν και να περπατήσουν μέσα από διαδραστικές τρισδιάστατες απεικονίσεις περιουσιακών στοιχείων και άλλων στοιχείων κάτω από το έδαφος, όπως καλώδια ή σωλήνες, ροή υπογείων υδάτων και άλλα.

    #1715
    ΒΑΣΙΛΗΣ ΦΡΑΓΚΟΣ
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    0
    ::

    Συμφωνώ

     

    #1714
    Οικολογική Κίνηση Καλαμάτας
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    0
    ::

     

    ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ
    <p style=”text-align: center;”>ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΚΙΝΗΣΗΣ
    ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ</p>
    <p style=”text-align: center;”>
    Διαδραστική Κινητικότητα πεζών -τροχοφόρων στην πόλη</p>
    <p style=”text-align: center;”>
    Leave a Comment / Δημόσιος Χώρος / By Στέφανος & Γεωργία Κουνιάδου</p>
    ΣΒΑΚ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

    Ποδήλατο, Αυτοκίνητο, Πεζοί και μοτοσυκλέτες – μοτοποδήλατα μέσα στην πόλη και πρόσφατα «ηλεκτροκίνητα πατίνια»

    Βασικός πυλώνας της κυκλοφορίας στην πόλη της Καλαμάτας είναι ένα δίκτυο με μικρά λεωφορεία και με προσιτό κόμιστρο για το κοινό.

    Στην πόλη της Καλαμάτας υπάρχει αυτήν την εποχή (Φεβρουάριος 2021) ένας ποδηλατόδρομος που ξεκινά από την Αγορά του Νέδοντα και διακλαδίζεται λίγο μετά το Δημαρχείο στη βόρεια πλευρά της κεντρικής Πλατείας της πόλης σε δύο σκέλη. Τον ποδηλατόδρομο που φτάνει μέχρι την εκκλησία της Ανάστασης και ο άλλος μέχρι την αρχή της Δυτικής Παραλίας.
    Είναι αυτοί αρκετοί για να ενθαρρύνουν τη χρήση του ποδηλάτου στην πόλη; Αυτό πρέπει να διερευνηθεί

    Όταν μιλάμε για ποδήλατο μέσα στην πόλη εννοούμε ότι σε κάθε σπίτι, διαμέρισμα οικίας της πόλης, μπορεί και πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένα ποδήλατο εν χρήσει.
    Οι κάτοικοι της πόλης, όσοι επιθυμούν, θα πρέπει να μπορούν να κυκλοφορούν με ποδήλατο για τις δουλειές τους αλλά και για οποιαδήποτε άλλη μετακίνηση σε όλους τους δρόμους της πόλης χωρίς απαγορεύσεις ή φόβο.
    Δηλαδή, σε μια πόλη που ενθαρρύνει την ποδηλατοκίνηση πρέπει να μπορεί να φτάσει το ποδήλατό σε κάθε σημείο της πόλης και όχι μόνο στους υπάρχοντες ποδηλατόδρομους.

    Εδώ λοιπόν έρχεται η διαβούλευση να εντοπίσει τα κενά και με τη συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων να δει το πρόβλημα ολικά και να δώσει λύσεις.
    Μιλώντας για λύση εννοούμε τη δυνατότητα παράλληλης κυκλοφορίας Πεζών – Ποδηλάτου – Αυτοκινήτου και μοτοποδηλάτων και πατινιών που ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΝ και ΣΥΝΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ μια αρμονική εικόνα και μια ευχάριστη διαβίωση για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.

    Προϋποθέσεις για να υπάρξει αυτή η συνύπαρξη είναι:
    • η ποιότητα των οδοστρωμάτων, χωρίς λακκούβες, σαμαράκια και κακοτεχνίες
    • τα λειτουργικά και ελεύθερα εμποδίων αλλά και ασφαλή πεζοδρόμια
    • θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, ποδηλάτων και μοτοποδηλάτων
    το αυτοκίνητο, ακόμα και το ποδήλατο και τα μοτοποδήλατα, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι υπάρχουν κατά παραχώρηση των πολιτών πεζών μέσα στο χώρο τους
    Γιαυτό θα πρέπει να περιοριστεί δραστικά η αυτοκίνηση.
    Δεν είναι μόνο ότι τα αυτοκίνητα και τα μοτοποδήλατα εμποδίζουν την απρόσκοπτη κίνηση των πεζών μέσα στην πόλη, αλλά ταυτόχρονα και με απόλυτο τρόπο είναι οι κύριοι υπεύθυνοι ρύπανσης και ηχορύπανσης καθώς και πρόξενοι ατυχημάτων.

    Οι πόλεις είναι πρώτα για τους πολίτες- κατοίκους του συνεκτικού ιστού της πόλης, δη. του κέντρου της, οι οποίοι πρέπει να μπορούν να ανοίγουν τα παράθυρά των σπιτιών τους για να αεριστούν και όχι να γεμίζουν καυσαέρια και τα καλοκαίρια να ζουν «αγκαλιά» με τα αίηρ κοντίσιον τους, ιδιαίτερα τα βράδια.

    2.
    Το αυτοκίνητο, δεν μπορεί να κινείται με ταχύτητα, που να ξεπερνά τα 30 χιλιόμετρα την ώρα και πάλι σε κάποιες περιπτώσεις αυτή είναι μεγάλη. Όπου υπάρχουν σχολεία η ταχύτητα μειώνεται στα 20 χιλιόμετρα στις ώρες λειτουργία στους. Θεσμοθετείται λοιπόν η ΥΠΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΤΡΟΧΟΦΟΡΩΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΟΛΗ. Ειδικά η πόλη της Καλαμάτας που ο κύριος ιστός της είναι ανατολικά – δυτικά και βόρεια – νότια δηλ. αποστάσεις 5 Χ 5 χιλιόμετρα δηλ. 25 τετρ, χιλ. που σημαίνει ότι είναι μια μικρή πόλη(μεγάλο πλεονέκτημα) που μπορεί να λειτουργήσει εύκολα με ορθολογικό τρόπο για τους κατοίκους της και τους επισκέπτες.

    Απόλυτος σεβασμός στους πεζούς ακόμα και σε όσους μπορεί να βρίσκονται εκτός διαβάσεων.

    Το ποδήλατο να μη θεωρείται εμπόδιο από την κίνηση των αυτοκινήτων. Ο ποδηλάτης κάνει ισορροπία σε δύο τροχούς και επομένως είναι απροστάτευτος. Τα αυτοκίνητα πατούν σε τέσσερις ρόδες που τους δίνει την αίσθηση της απόλυτης εμπιστοσύνης για την ασφάλεια τους.

    Απαραίτητη ή οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση για όλα τα τροχοφόρα και τους πεζούς.

    3
    Οι ποδηλάτες δεν επιτρέπεται να κάνουν ακροβασίες και επιδείξεις ικανοτήτων και οι ταχύτητες δεν επιτρέπεται να ξεπερνούν τα 20-25 χιλιόμετρα την ώρα.

    Απόλυτος σεβασμός στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, και τις διαβάσεις των πεζών αλλά και την κίνηση των αυτοκινήτων.
    Οι δρόμοι και οι ποδηλατόδρομοι να είναι λειτουργικοί για τη διασύνδεση των διαδρομών ώστε να καλύπτουν ολόκληρη την πόλη..

    4
    Πεζοί.
    Πρέπει να υπάρχουν πεζοδρόμια με εύλογο πλάτος και χωρίς ανωμαλίες, σε ολόκληρη την πόλη και όχι μόνο στους κεντρικούς δρόμους
    Να σέβονται τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και των οριζόντιων και κατακόρυφων σημάνσεων..
    <p style=”text-align: left;”>5.
    Μοτοσυκλέτες και μοτοποδήλατα και φυσικά τα ηλεκτροκίνητα πατίνια
    Ανώτερο όριο ταχύτητας τα τριάντα (30) χιλιόμετρα.
    Οι εξατμίσεις τους θα πρέπει να είναι εκείνες που προβλέπονται από τον κατασκευαστή. Αυστηροί έλεγχοι για την ηχορύπανση και την αέρια ρύπανση που προκαλούν οι τυχόν αλλαγές ή οι βλάβες των κινητήρων τους και των εξατμίσεών τους.
    Αυστηρή τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας χωρίς παράνομες προσπεράσεις με σεβασμό στους πεζούς, στους ποδηλάτες και την αυτοκίνηση.</p>
     

    6.
    Ένα νέο είδος μετακίνησης είναι τα ηλεκτρικά πατίνια, τα οποία έχουν δυνατότητα να αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες είναι εντελώς αθόρυβα και η κίνησή τους δεν γίνεται αντιληπτή από τους προπορευόμενους πεζούς, γι αυτό πρέπει να μπουν ειδικοί κανόνες κυκλοφορίας ανώτατο όριο ταχύτητας τα 25 χιλιόμετρα την ώρα.
    Επομένως, δεν μπορούν και δεν να καταλαμβάνουν όλο το οδόστρωμα και πρέπει να μπουν κανόνες.

    7.
    Όλα όσα προτείνουμε προσβλέπουν σε μια ευχάριστα λειτουργική πόλη όπου όλοι οι πολίτες μπορούν να έχουν τη θέση τους χωρις να ενοχλεί ο ένας τον άλλον.

    Το σημαντικότερο όλων είναι η απόκτηση ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ.
    Έχουμε να παρατηρήσουμε στο σημείο αυτό ότι τα πιο πάνω θέματα που αναπτύξαμε και ειδικότερα η λειτουργία των ηλεκτρικών πατινιών απαιτούν διαβουλεύσεις δια ζώσης με ευρεία συμμετοχή των πολιτών η οποία εμποδίζεται από την πανδημία του κορονοϊού με αποτέλεσμα πολύ μικρής συμμετοχής.
    Δεν λύνονται τα μεγάλα θέματα με βιντεοτηλεδιασκέψεις που κανείς δεν μπορεί να τις παρακολουθήσει και έτσι να περνούν αποφάσεις που δεν εκφράζουν τους πολίτες που ενδιαφέρονται πραγματικά για την πόλη τους.

     

    Ελπίζουμε στην προσοχή σας

    Καλαμάτα 9.2.2021

    Στέφανος & Γεωργία Κουνιάδου

    Μέλη της ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

    Επικαιροποίηση 24 Οκτωβρίου 2021

    για τη συμμετοχή στο Πρόγραμμα Κλιματικά Ουδέτερες Πόλεις της ΕΕ

    για το Δήμο Καλαμάτας

     

    #1712
    Οικολογική Κίνηση Καλαμάτας
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    0
    ::

    ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΚΙΝΗΣΗΣ
    ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

    Διαδραστική Κινητικότητα πεζών -τροχοφόρων στην πόλη
    Leave a Comment / Δημόσιος Χώρος / By Στέφανος & Γεωργία Κουνιάδου

    ΣΒΑΚ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

    Ποδήλατο, Αυτοκίνητο, Πεζοί και μοτοσυκλέτες – μοτοποδήλατα μέσα στην πόλη και πρόσφατα «ηλεκτροκίνητα πατίνια»

     

    Βασικός πυλώνας της κυκλοφορίας στην πόλη της Καλαμάτας είναι ένα δίκτυο με μικρά λεωφορεία και με προσιτό κόμιστρο για το κοινό.

     

    Στην πόλη της Καλαμάτας υπάρχει αυτήν την εποχή (Φεβρουάριος 2021) ένας ποδηλατόδρομος που ξεκινά από την Αγορά του Νέδοντα και διακλαδίζεται λίγο μετά το Δημαρχείο στη βόρεια πλευρά της κεντρικής Πλατείας της πόλης σε δύο σκέλη. Τον ποδηλατόδρομο που φτάνει μέχρι την εκκλησία της Ανάστασης και ο άλλος μέχρι την αρχή της Δυτικής Παραλίας.
    Είναι αυτοί αρκετοί για να ενθαρρύνουν τη χρήση του ποδηλάτου στην πόλη; Αυτό πρέπει να διερευνηθεί

     

    Όταν μιλάμε για ποδήλατο μέσα στην πόλη εννοούμε ότι σε κάθε σπίτι, διαμέρισμα οικίας της πόλης, μπορεί και πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένα ποδήλατο εν χρήσει.
    Οι κάτοικοι της πόλης, όσοι επιθυμούν, θα πρέπει να μπορούν να κυκλοφορούν με ποδήλατο για τις δουλειές τους αλλά και για οποιαδήποτε άλλη μετακίνηση σε όλους τους δρόμους της πόλης χωρίς απαγορεύσεις ή φόβο.
    Δηλαδή, σε μια πόλη που ενθαρρύνει την ποδηλατοκίνηση πρέπει να μπορεί να φτάσει το ποδήλατό σε κάθε σημείο της πόλης και όχι μόνο στους υπάρχοντες ποδηλατόδρομους.

     

    Εδώ λοιπόν έρχεται η διαβούλευση να εντοπίσει τα κενά και με τη συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων να δει το πρόβλημα ολικά και να δώσει λύσεις.
    Μιλώντας για λύση εννοούμε τη δυνατότητα παράλληλης κυκλοφορίας Πεζών – Ποδηλάτου – Αυτοκινήτου και μοτοποδηλάτων και πατινιών που ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΝ και ΣΥΝΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ μια αρμονική εικόνα και μια ευχάριστη διαβίωση για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.

    Προϋποθέσεις για να υπάρξει αυτή η συνύπαρξη είναι:
    • η ποιότητα των οδοστρωμάτων, χωρίς λακκούβες, σαμαράκια και κακοτεχνίες
    • τα λειτουργικά και ελεύθερα εμποδίων αλλά και ασφαλή πεζοδρόμια
    • θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, ποδηλάτων και μοτοποδηλάτων
    το αυτοκίνητο, ακόμα και το ποδήλατο και τα μοτοποδήλατα, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι υπάρχουν κατά παραχώρηση των πολιτών πεζών μέσα στο χώρο τους
    Γιαυτό θα πρέπει να περιοριστεί δραστικά η αυτοκίνηση.
    Δεν είναι μόνο ότι τα αυτοκίνητα και τα μοτοποδήλατα εμποδίζουν την απρόσκοπτη κίνηση των πεζών μέσα στην πόλη, αλλά ταυτόχρονα και με απόλυτο τρόπο είναι οι κύριοι υπεύθυνοι ρύπανσης και ηχορύπανσης καθώς και πρόξενοι ατυχημάτων.

    Οι πόλεις είναι πρώτα για τους πολίτες- κατοίκους του συνεκτικού ιστού της πόλης, δη. του κέντρου της, οι οποίοι πρέπει να μπορούν να ανοίγουν τα παράθυρά των σπιτιών τους για να αεριστούν και όχι να γεμίζουν καυσαέρια και τα καλοκαίρια να ζουν «αγκαλιά» με τα αίηρ κοντίσιον τους, ιδιαίτερα τα βράδια.

     

    2.
    Το αυτοκίνητο, δεν μπορεί να κινείται με ταχύτητα, που να ξεπερνά τα 30 χιλιόμετρα την ώρα και πάλι σε κάποιες περιπτώσεις αυτή είναι μεγάλη. Όπου υπάρχουν σχολεία η ταχύτητα μειώνεται στα 20 χιλιόμετρα στις ώρες λειτουργία στους. Θεσμοθετείται λοιπόν η ΥΠΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΤΡΟΧΟΦΟΡΩΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΟΛΗ. Ειδικά η πόλη της Καλαμάτας που ο κύριος ιστός της είναι ανατολικά – δυτικά και βόρεια – νότια δηλ. αποστάσεις 5 Χ 5 χιλιόμετρα δηλ. 25 τετρ, χιλ. που σημαίνει ότι είναι μια μικρή πόλη(μεγάλο πλεονέκτημα) που μπορεί να λειτουργήσει εύκολα με ορθολογικό τρόπο για τους κατοίκους της και τους επισκέπτες.

    Απόλυτος σεβασμός στους πεζούς ακόμα και σε όσους μπορεί να βρίσκονται εκτός διαβάσεων.

    Το ποδήλατο να μη θεωρείται εμπόδιο από την κίνηση των αυτοκινήτων. Ο ποδηλάτης κάνει ισορροπία σε δύο τροχούς και επομένως είναι απροστάτευτος. Τα αυτοκίνητα πατούν σε τέσσερις ρόδες που τους δίνει την αίσθηση της απόλυτης εμπιστοσύνης για την ασφάλεια τους.

     

    Απαραίτητη ή οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση για όλα τα τροχοφόρα και τους πεζούς.

     

    3
    Οι ποδηλάτες δεν επιτρέπεται να κάνουν ακροβασίες και επιδείξεις ικανοτήτων και οι ταχύτητες δεν επιτρέπεται να ξεπερνούν τα 20-25 χιλιόμετρα την ώρα.

    Απόλυτος σεβασμός στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, και τις διαβάσεις των πεζών αλλά και την κίνηση των αυτοκινήτων.
    Οι δρόμοι και οι ποδηλατόδρομοι να είναι λειτουργικοί για τη διασύνδεση των διαδρομών ώστε να καλύπτουν ολόκληρη την πόλη..

     

    4
    Πεζοί.
    Πρέπει να υπάρχουν πεζοδρόμια με εύλογο πλάτος και χωρις ανωμαλίες, σε ολόκληρη την πόλη και όχι μόνο στους κεντρικούς δρόμους
    Να σέβονται τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και των οριζόντιων και κατακόρυφων σημάνσεων..
    5.
    Μοτοσυκλέτες και μοτοποδήλατα και φυσικά τα ηλεκτροκίνητα πατίνια
    Ανώτερο όριο ταχύτητας τα τριάντα (30) χιλιόμετρα.
    Οι εξατμίσεις τους θα πρέπει να είναι εκείνες που προβλέπονται από τον κατασκευαστή. Αυστηροί έλεγχοι για την ηχορύπανση και την αέρια ρύπανση που προκαλούν οι τυχόν αλλαγές ή οι βλάβες των κινητήρων τους και των εξατμίσεών τους.
    Αυστηρή τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας χωρίς παράνομες προσπεράσεις με σεβασμό στους πεζούς, στους ποδηλάτες και την αυτοκίνηση.

     

    6.
    Ένα νέο είδος μετακίνησης είναι τα ηλεκτρικά πατίνια, τα οποία έχουν δυνατότητα να αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες είναι εντελώς αθόρυβα και η κίνησή τους δεν γίνεται αντιληπτή από τους προπορευόμενους πεζούς, γι αυτό πρέπει να μπουν ειδικοί κανόνες κυκλοφορίας ανώτατο όριο ταχύτητας τα 25 χιλιόμετρα την ώρα.
    Επομένως, δεν μπορούν και δεν να καταλαμβάνουν όλο το οδόστρωμα και πρέπει να μπουν κανόνες.

     

    7.
    Όλα όσα προτείνουμε προσβλέπουν σε μια ευχάριστα λειτουργική πόλη όπου όλοι οι πολίτες μπορούν να έχουν τη θέση τους χωρις να ενοχλεί ο ένας τον άλλον.

    Το σημαντικότερο όλων είναι η απόκτηση ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ.
    Έχουμε να παρατηρήσουμε στο σημείο αυτό ότι τα πιο πάνω θέματα που αναπτύξαμε και ειδικότερα η λειτουργία των ηλεκτρικών πατινιών απαιτούν διαβουλεύσεις δια ζώσης με ευρεία συμμετοχή των πολιτών η οποία εμποδίζεται από την πανδημία του κορονοϊού με αποτέλεσμα πολύ μικρής συμμετοχής.
    Δεν λύνονται τα μεγάλα θέματα με βιντεοτηλεδιασκέψεις που κανείς δεν μπορεί να τις παρακολουθήσει και έτσι να περνούν αποφάσεις που δεν εκφράζουν τους πολίτες που ενδιαφέρονται πραγματικά για την πόλη τους.

     

    Ελπίζουμε στην προσοχή σας

    Καλαμάτα 9.2.2021

    Στέφανος & Γεωργία Κουνιάδου

    Μέλη της ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

    Επικαιροποίηση 24 Οκτωβρίου 2021

    για τη συμμετοχή στο Πρόγραμμα Κλιματικά Ουδέτερες Πόλεις της ΕΕ

    για το Δήμο Καλαμάτας

     

    #1710
    Οικολογική Κίνηση Καλαμάτας
    Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    0
    ::

    Κίνηση τροχών με υποχρεώσεις προς τους πεζούς και τους κατοίκους

    και αντίστοιχα δικαιώματα πεζών και κατοίκων

    λόγω παραχώρησης δικαιωμάτων στους τροχούς

    Η κάθε πόλη και μάλιστα η Καλαμάτα μιά πόλη 55.000 χιλιάδων κατοίκων και 25 τετραγωνικών χιλιομέτρων ανήκει στους πολίτες της οι οποίοι έχουν παραχωρήσει δικαιώματα στο αυτοκίνητο και στο μοτοποδήλατο, χωρίς αντίστοιχες ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ των τροχοφόρων να τούς σέβονται, τα οποία αλωνίζουν τους δρόμους της 24 ώρες το εικοσιτετράωρο !!

    Με ανεξέλεγκτες ταχύτητες, με σπιναρίσματα, με αλλαγμένες θορυβώδεις εξατμίσεις, χωρίς να λογαριάζουν διαβάσεις πεζών – ο πεζός θα πρέπει να περιμένει να περάσει ολόκληρη η πομπή των αυτοκινήτων και των μοτοποδηλάτων και αν ο δρόμος είναι δύο κατευθύνσεων να κοιτάξει και προς τις δύο κατευθύνσεις και κατόπιν να περάσει μέσα από τη διάβαση !! – τότε τί χρειάζονται οι διαβάσεις ?

    Ελάχιστοι οδηγοί φέρονται ευγενικά στους πεζούς παραχωρώντας τους προτεραιότητα – ο πεζός ζητιανεύει το χώρο του που η ισχυρή ρόδα του αφαίρεσε -.

    Μάλιστα ακόμα και όταν ο πεζός βρίσκεται στα μέσον της διάβασης, εξ αιτίας της έγνοιας! του οδηγού για τους πεζούς !! αλλά και της ταχύτητας δεν ντρέπεται που κορνάρει για να τρέξει ο πεζός να μην τον τραυματίσει!!

    Ώρες βραδινές από 12 τη νύχτα μέχρι και 3 το πρωί σχεδόν κάθε νύχτα αλλά και πολλές φορές και την ημέρα, ιδιαίτερα στις εποχές από Άνοιξη μέχρι και Φθινόπωρο μία και πολλές φορές δύο και τρείς αφηνιασμένες μοτοσικλέτες – με πόση άραγε ταχύτητα τρέχουν – ακούγονται από απόσταση τουλάχιστον 1 χιλιόμετρου να μουγκρίζουν από το πάτημα του γκαζιού τους!! Με κρυμμένες τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

    Ένα σπορ ορισμένων καλαματιανών που δε σέβονται τους συνανθρώπους τους, με τις θηριώδεις μοτοσικλέτες που διαθέτουν γράφοντας τους στα παλαιότερα των υποδημάτων τους .

    Πρόταση ! Αν ο Δήμος ενδιαφέρεται πραγματικά για τους Δημότες και κατοίκους αυτής της τόσο όμορφης μικρής μας πόλης και πρωτεύουσας του Νομού, θα πρέπει να καταργήσει την ΕΚΤΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ σήμερα, ανώτατη ταχύτητα των 50 χιλιομέτρων μέσα στην πόλη και στις εξόδους της μέχρι τα όρια της Κοινότητας Καλαμάτας, (βλέπετε Νέα Είσοδος, Λακωνικής, Ναυαρίνου, Λεωφόρος Αθηνών, Κρήτης κλπ.) αντικαθιστώντας την με τα 30 χιλιόμετρα, σε πολλές περιπτώσεις σε 25 και όπου υπάρχουν σχολεία 20 !!

    Η ταχύτητα έχει απόλυτη σχέση με το θόρυβο (μοτέρ, εξάτμιση κύλιση των τροχών και οδόστρωμα), ο οποίος (θόρυβος, το τονίζουμε) είναι ένας από τους πιο ύπουλους εχθρούς της υγείας του ανθρώπου και υπαίτιος για ένα πλήθος παθολογικών και καρδιολογικών νοσημάτων και πάνω από όλα νευρολογικών που τον “κατατρώνε” χωρίς να το καταλαβαίνει.

    Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει αποδεχθεί και συνιστά, αλλά το ίδιο προβλέπεται και από τον ελληνικό Νόμο ότι ο νυχτερινός ανώτατος επιτρεπόμενος θόρυβος είναι τα 45db, μάλιστα 45 db, ντεσιμπέλ, και ο ανώτατος ημερήσιος τα 55 db.

    Αυτό πρέπει να το γνωρίζει ο Δήμος και όλες οι άλλες δημόσιες υπηρεσίες και να ελέγχεται ο θόρυβος με ντεσιμπελόμετρα.

    Τέλος υπάρχει υποχρέωση από το Δήμο να συνταχθεί ένας χάρτης θορύβων στην κοινότητα Καλαμάτας για να γνωρίζουμε τί συμβαίνει στην πόλη μας.

    Συμβολή στη Διαβούλευση για το ΣΒΑΚ

    Επικαιροποίηση, Καλαμάτα 24 Οκτωβρίου 2021

     

     

Επισκόπηση 10 δημοσιεύσεων - 1 έως 10 (από 10 συνολικά)
  • Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.