Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο
Αρχική » ΑΞΟΝΕΣ » 6. Ανθεκτικότητα της Πόλης και Σχετικές Υποδομές » 6.1 Αντιπλημμυρικά έργα » Απάντηση στο: 6.1 Αντιπλημμυρικά έργα

Απάντηση στο: 6.1 Αντιπλημμυρικά έργα

#1766
Οικολογική Κίνηση Καλαμάτας
Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    0
    ::

     
    <p style=”text-align: center;”>ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΩΣ</p>
    Η Καλαμάτα ίσως επιλεχθεί ως μία από τις 100 «Κλιματικά Ουδέτερες πόλεις της ΕΕ.

    Αυτό το έχει ανάγκη η πόλη της Καλαμάτας, αφού από παλιά αναφέρεται να έχει τρωτότητες, ως μία από τις παραθαλάσσιες πόλεις της Μεσογείου που κινδυνεύει από την άνοδο της στάθμης της θάλασσας και τις υψηλές θερμοκρασίες.

    Η Δημοτική Αρχή, έχοντας σήμερα τις υποχρεωτικές ντιρεκτίβες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι όποιες τηρούνται από τα Όργανα της Ένωσης σε όλες τις αποφάσεις τους, ανέλαβε έναν δύσκολο και για πρώτη φορά στα χρονικά του Δήμου, ρόλο. Ο ρόλος αυτός είναι οι διαδικασίες της ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ του Δήμου με τους πολίτες.

    Είναι κρίμα όμως πως επέλεξε ο Δήμος ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ για ένα θέμα τόσο σοβαρό που είναι Η Κλιματική Κρίση. Μια πολύπλευρή απειλή να έχει μια τέτοια αντιμετώπιση.

    Από τα μέσα Ιουλίου 2021 επέλεξε η Καλαμάτα, δια της Δημοτικής Αρχής και λόγω της τρωτότητας της στην Κλιματική Κρίση, να συμμετέχει στην επιλογή της ως μέλος των 100 πόλεων της Ε.Ε.

    Έπρεπε από την πρώτη στιγμή να ετοιμάσει ένα σχέδιο με ότι είναι απόλυτα επείγον, να το προωθήσει στο Δημοτικό Συμβούλιο για να συμφωνηθεί και να το παρουσιάσει στους πολίτες της πόλης μας, ώστε να αρχίσει η τοπική συζήτηση για το θέμα και να τεθεί σε διαβούλευση τουλάχιστον 30 ημερών, συμπληρούμενο με τις προτάσεις των πολιτών.

    Από εδώ και πέρα οι διαβουλεύσεις θα είναι ο ΚΑΝΟΝΑΣ και όχι η ΕΞΑΙΡΕΣΗ. Τα θέματα είναι πολλά, είναι επείγοντα, θέλουν ωρίμανση και κατανόηση από τους πολίτες και ο χρόνος μέχρι το 2030, είναι πολύ κοντά μας, για ένα τόσο επείγον θέμα.

    Στην παρέμβασή μου αυτή επέλεξα () έξι θέματα, που κατά την άποψή μου είναι μεγάλα και  επείγοντα, και πρέπει να συζητηθούν από τους πολίτες.

    Τα θέματα κατά σειράν είναι:

    ·         Ο περιφερειακός της πόλης της Καλαμάτας έως Μάνη.

    ·         Οι νησίδες ή οποιαδήποτε συμβατή παρέμβαση στις ολισθαίνουσες ακτές της Βέργας έως τις Κιτριές.

    ·         Το «Φαραωνικό»  «Ενιαίο  Δομημένο Μέτωπό από τις Κιτριές έως το Πεταλίδι».

    ·         Η περίπτωση του Νέδοντα.

    ·         Τα υδατορέματα της Καλαμάτας

    1ον .  Η ολοκλήρωση του Περιφερειακού Δρόμου της Καλαμάτας έως τη Μάνη.

    Η ολοκλήρωση του Περιφερειακού Δρόμου της Καλαμάτας, προς ανατολάς και πέρα από το Αρχοντικό είναι ένα βασικό έργο για ολόκληρη την περιοχή. Ο Περιφερειακός σήμερα, από λαθεμένες επιλογές καταλήγει στην οδό Λακωνικής , έναν δρόμο χωρις προδιαγραφές και συνεχίζει  διαπερνόντας την παραλιακή οδό της Βέργας.

     

    Η  μελέτη του συγκεκριμένου έργου υπάρχει στα συρτάρια των Τεχνικών Υπηρεσιών της πρώην Νομαρχίας Μεσσηνίας. Έχει γίνει επικαιροποίηση της Μελέτης από το ίδιο Τεχνικό Γραφείο, πριν από 15 χρόνια περίπου, όπως είχαμε διαβάσει στις τοπικές εφημερίδες.

    2ον.  Οι νησίδες ή οποιαδήποτε συμβατή παρέμβαση στις ολισθαίνουσες ακτές της Βέργας        έως τις Κιτριές.

    Ο παραθαλάσσιος δρόμος προς Μάνη και Κιτριές είναι εξαιρετικά επικίνδυνος. Είναι πολύ στενός για να δέχεται, κυρίως το καλοκαίρι, μια τεράστια κίνηση οχημάτων, είναι συνέχεια του Περιμετρικού δρόμου της Καλαμάτας, δεν έχει καν πεζοδρόμια για τους περιοίκους και τους λουόμενους επισκέπτες και σε πολλά σημεία κατολισθαίνει. Επομένως, είναι άμεσα απαραίτητο να δημιουργηθούν ή νησίδες για προσάμμωση ή οποιαδήποτε άλλη συμβατή παρέμβαση στις ολισθαίνουσες ακτές της Βέργας έως τις Κιτριές.

    3ον  .  Το «Φαραωνικό»  «Ενιαίο  Δομημένο Μέτωπό από τις Κιτριές έως το Πεταλίδι».

    Έχουμε διαβάσει επανειλημμένως προτάσεις ή απόψεις του Δήμου και των όμορων Δήμων να μιλούν για ένα «Ενιαίο Δομημένο Μέτωπο από τις Κιτριές έως το Πεταλίδι». Κάτι τέτοιο είναι σήμερα υποδαύλιση της Κλιματικής Κρίσης. Οι  περιοχές αυτές κινδυνεύουν  από  την άνοδο της θάλασσας.

    Για αυτούς τους λόγους αυτούς πιστεύω ότι η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας πρέπει να αποστασιοποιηθεί από τις απόψεις του Ενιαίου Μετώπου εν όψει της διεκδίκησης μια ς θέσης στις 100 Έξυπνες πόλεις της Ε.Ε.

    4ον  .  Η περίπτωση του Νέδοντα.

    Η κατεδάφιση του αναψυκτηρίου και της παιδικής χαράς στο Νέδοντα από την οδό Ύδρας μέχρι και  την Γέφυρα της 23ης Μαρτίου είναι αποτέλεσμα ενός παλαιότερου λάθους και παράδειγμα προς αποφυγή. Το πρώτο αυτό σκέπασμα του Νέδοντα κατασκευάστηκε στη δεκαετία του ’70, δεν πραγματοποιήθηκε με σύγχρονο τρόπο κατασκευής. Η μελέτη δεν έγινε με το σύστημα προεντεταμένων δοκών που είχε άριστες εφαρμογές από την εποχή εκείνη, αλλα τοποθετήθηκαν κολώνες μέσα στο ποτάμι  με αποτέλεσμα μα υπάρχει κίνδυνος κατάρρευσης έπειτα μόλις από 50 χρόνια με αφορμή τη διοχέτευση  κάποιων ρεμάτων. Τα άλλα τμήματα κάλυψης  του ποταμού που λειτουργουν σαν παρκινγκ σκεπάστηκαν τη δεκαετία του ’80 με μελέτη και κατασκευή προεντεταμένων δοκών και δεν υπάρχει πρόβλημα. Τέτοια λάθη πληρώνονται ακριβά για αυτό θα πρέπει να  υπάρχουν οι διαβουλεύσεις με το κοινό για να αποφεύγονται οι αστοχίες.

    5ον  .  Τα ρέματα της Καλαμάτας

    Η Καλαμάτα, έχει τεράστιο πρόβλημα με τα ρέματα, θυμηθείτε τις πλημμύρες του 2016. Το θέμα των ρεμάτων είναι ευρύ και δεν υπάρχει χρόνος για έρευνα και παρουσίαση εδώ.           Πάντως θεωρώ ότι είναι χρήσιμο για τα καλύτερα αποτελέσματα οποιωνδήποτε εργασιών να μη πηγαίνουν «πακέτο» η μελέτη και η κατασκευή των έργων, έτσι ώστε να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα από κάθε πλευρά.

    Στην περίπτωση του Νέδοντα η παροχέτευση ρεμάτων που συζητείται στο Δήμο απαιτεί ΜΠΕ για τη φέρουσα ικανότητα του ποταμού να ανταπεξέλθει σε πλημμυρικά φαινόμενα

    Καλαμάτα 25 Οκτωβρίου 2021

    Γεωργία Σαραντέα – Κουνιάδου

    Μέλος της ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

     

     

    Σύντομα
    Θέλεις και εσύ να είσαι μέρος της προσπάθειας;
    Θέλεις και εσύ να είσαι μέρος της προσπάθειας;
    Θέλεις και εσύ να είσαι μέρος της προσπάθειας;