Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο
Αρχική » ΑΞΟΝΕΣ » 1. Μεταφορές – Αστική Κινητικότητα » 1.3 Κινητικότητα και λειτουργίες της πόλης » Απάντηση στο: 1.3 Κινητικότητα και λειτουργίες της πόλης

Απάντηση στο: 1.3 Κινητικότητα και λειτουργίες της πόλης

#1712
Οικολογική Κίνηση Καλαμάτας
Συμμετέχων
    Συμφωνώ
    Up
    0
    ::

    ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΚΙΝΗΣΗΣ
    ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

    Διαδραστική Κινητικότητα πεζών -τροχοφόρων στην πόλη
    Leave a Comment / Δημόσιος Χώρος / By Στέφανος & Γεωργία Κουνιάδου

    ΣΒΑΚ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

    Ποδήλατο, Αυτοκίνητο, Πεζοί και μοτοσυκλέτες – μοτοποδήλατα μέσα στην πόλη και πρόσφατα «ηλεκτροκίνητα πατίνια»

     

    Βασικός πυλώνας της κυκλοφορίας στην πόλη της Καλαμάτας είναι ένα δίκτυο με μικρά λεωφορεία και με προσιτό κόμιστρο για το κοινό.

     

    Στην πόλη της Καλαμάτας υπάρχει αυτήν την εποχή (Φεβρουάριος 2021) ένας ποδηλατόδρομος που ξεκινά από την Αγορά του Νέδοντα και διακλαδίζεται λίγο μετά το Δημαρχείο στη βόρεια πλευρά της κεντρικής Πλατείας της πόλης σε δύο σκέλη. Τον ποδηλατόδρομο που φτάνει μέχρι την εκκλησία της Ανάστασης και ο άλλος μέχρι την αρχή της Δυτικής Παραλίας.
    Είναι αυτοί αρκετοί για να ενθαρρύνουν τη χρήση του ποδηλάτου στην πόλη; Αυτό πρέπει να διερευνηθεί

     

    Όταν μιλάμε για ποδήλατο μέσα στην πόλη εννοούμε ότι σε κάθε σπίτι, διαμέρισμα οικίας της πόλης, μπορεί και πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένα ποδήλατο εν χρήσει.
    Οι κάτοικοι της πόλης, όσοι επιθυμούν, θα πρέπει να μπορούν να κυκλοφορούν με ποδήλατο για τις δουλειές τους αλλά και για οποιαδήποτε άλλη μετακίνηση σε όλους τους δρόμους της πόλης χωρίς απαγορεύσεις ή φόβο.
    Δηλαδή, σε μια πόλη που ενθαρρύνει την ποδηλατοκίνηση πρέπει να μπορεί να φτάσει το ποδήλατό σε κάθε σημείο της πόλης και όχι μόνο στους υπάρχοντες ποδηλατόδρομους.

     

    Εδώ λοιπόν έρχεται η διαβούλευση να εντοπίσει τα κενά και με τη συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων να δει το πρόβλημα ολικά και να δώσει λύσεις.
    Μιλώντας για λύση εννοούμε τη δυνατότητα παράλληλης κυκλοφορίας Πεζών – Ποδηλάτου – Αυτοκινήτου και μοτοποδηλάτων και πατινιών που ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΝ και ΣΥΝΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ μια αρμονική εικόνα και μια ευχάριστη διαβίωση για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.

    Προϋποθέσεις για να υπάρξει αυτή η συνύπαρξη είναι:
    • η ποιότητα των οδοστρωμάτων, χωρίς λακκούβες, σαμαράκια και κακοτεχνίες
    • τα λειτουργικά και ελεύθερα εμποδίων αλλά και ασφαλή πεζοδρόμια
    • θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, ποδηλάτων και μοτοποδηλάτων
    το αυτοκίνητο, ακόμα και το ποδήλατο και τα μοτοποδήλατα, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι υπάρχουν κατά παραχώρηση των πολιτών πεζών μέσα στο χώρο τους
    Γιαυτό θα πρέπει να περιοριστεί δραστικά η αυτοκίνηση.
    Δεν είναι μόνο ότι τα αυτοκίνητα και τα μοτοποδήλατα εμποδίζουν την απρόσκοπτη κίνηση των πεζών μέσα στην πόλη, αλλά ταυτόχρονα και με απόλυτο τρόπο είναι οι κύριοι υπεύθυνοι ρύπανσης και ηχορύπανσης καθώς και πρόξενοι ατυχημάτων.

    Οι πόλεις είναι πρώτα για τους πολίτες- κατοίκους του συνεκτικού ιστού της πόλης, δη. του κέντρου της, οι οποίοι πρέπει να μπορούν να ανοίγουν τα παράθυρά των σπιτιών τους για να αεριστούν και όχι να γεμίζουν καυσαέρια και τα καλοκαίρια να ζουν «αγκαλιά» με τα αίηρ κοντίσιον τους, ιδιαίτερα τα βράδια.

     

    2.
    Το αυτοκίνητο, δεν μπορεί να κινείται με ταχύτητα, που να ξεπερνά τα 30 χιλιόμετρα την ώρα και πάλι σε κάποιες περιπτώσεις αυτή είναι μεγάλη. Όπου υπάρχουν σχολεία η ταχύτητα μειώνεται στα 20 χιλιόμετρα στις ώρες λειτουργία στους. Θεσμοθετείται λοιπόν η ΥΠΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΤΡΟΧΟΦΟΡΩΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΟΛΗ. Ειδικά η πόλη της Καλαμάτας που ο κύριος ιστός της είναι ανατολικά – δυτικά και βόρεια – νότια δηλ. αποστάσεις 5 Χ 5 χιλιόμετρα δηλ. 25 τετρ, χιλ. που σημαίνει ότι είναι μια μικρή πόλη(μεγάλο πλεονέκτημα) που μπορεί να λειτουργήσει εύκολα με ορθολογικό τρόπο για τους κατοίκους της και τους επισκέπτες.

    Απόλυτος σεβασμός στους πεζούς ακόμα και σε όσους μπορεί να βρίσκονται εκτός διαβάσεων.

    Το ποδήλατο να μη θεωρείται εμπόδιο από την κίνηση των αυτοκινήτων. Ο ποδηλάτης κάνει ισορροπία σε δύο τροχούς και επομένως είναι απροστάτευτος. Τα αυτοκίνητα πατούν σε τέσσερις ρόδες που τους δίνει την αίσθηση της απόλυτης εμπιστοσύνης για την ασφάλεια τους.

     

    Απαραίτητη ή οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση για όλα τα τροχοφόρα και τους πεζούς.

     

    3
    Οι ποδηλάτες δεν επιτρέπεται να κάνουν ακροβασίες και επιδείξεις ικανοτήτων και οι ταχύτητες δεν επιτρέπεται να ξεπερνούν τα 20-25 χιλιόμετρα την ώρα.

    Απόλυτος σεβασμός στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, και τις διαβάσεις των πεζών αλλά και την κίνηση των αυτοκινήτων.
    Οι δρόμοι και οι ποδηλατόδρομοι να είναι λειτουργικοί για τη διασύνδεση των διαδρομών ώστε να καλύπτουν ολόκληρη την πόλη..

     

    4
    Πεζοί.
    Πρέπει να υπάρχουν πεζοδρόμια με εύλογο πλάτος και χωρις ανωμαλίες, σε ολόκληρη την πόλη και όχι μόνο στους κεντρικούς δρόμους
    Να σέβονται τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και των οριζόντιων και κατακόρυφων σημάνσεων..
    5.
    Μοτοσυκλέτες και μοτοποδήλατα και φυσικά τα ηλεκτροκίνητα πατίνια
    Ανώτερο όριο ταχύτητας τα τριάντα (30) χιλιόμετρα.
    Οι εξατμίσεις τους θα πρέπει να είναι εκείνες που προβλέπονται από τον κατασκευαστή. Αυστηροί έλεγχοι για την ηχορύπανση και την αέρια ρύπανση που προκαλούν οι τυχόν αλλαγές ή οι βλάβες των κινητήρων τους και των εξατμίσεών τους.
    Αυστηρή τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας χωρίς παράνομες προσπεράσεις με σεβασμό στους πεζούς, στους ποδηλάτες και την αυτοκίνηση.

     

    6.
    Ένα νέο είδος μετακίνησης είναι τα ηλεκτρικά πατίνια, τα οποία έχουν δυνατότητα να αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες είναι εντελώς αθόρυβα και η κίνησή τους δεν γίνεται αντιληπτή από τους προπορευόμενους πεζούς, γι αυτό πρέπει να μπουν ειδικοί κανόνες κυκλοφορίας ανώτατο όριο ταχύτητας τα 25 χιλιόμετρα την ώρα.
    Επομένως, δεν μπορούν και δεν να καταλαμβάνουν όλο το οδόστρωμα και πρέπει να μπουν κανόνες.

     

    7.
    Όλα όσα προτείνουμε προσβλέπουν σε μια ευχάριστα λειτουργική πόλη όπου όλοι οι πολίτες μπορούν να έχουν τη θέση τους χωρις να ενοχλεί ο ένας τον άλλον.

    Το σημαντικότερο όλων είναι η απόκτηση ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ.
    Έχουμε να παρατηρήσουμε στο σημείο αυτό ότι τα πιο πάνω θέματα που αναπτύξαμε και ειδικότερα η λειτουργία των ηλεκτρικών πατινιών απαιτούν διαβουλεύσεις δια ζώσης με ευρεία συμμετοχή των πολιτών η οποία εμποδίζεται από την πανδημία του κορονοϊού με αποτέλεσμα πολύ μικρής συμμετοχής.
    Δεν λύνονται τα μεγάλα θέματα με βιντεοτηλεδιασκέψεις που κανείς δεν μπορεί να τις παρακολουθήσει και έτσι να περνούν αποφάσεις που δεν εκφράζουν τους πολίτες που ενδιαφέρονται πραγματικά για την πόλη τους.

     

    Ελπίζουμε στην προσοχή σας

    Καλαμάτα 9.2.2021

    Στέφανος & Γεωργία Κουνιάδου

    Μέλη της ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

    Επικαιροποίηση 24 Οκτωβρίου 2021

    για τη συμμετοχή στο Πρόγραμμα Κλιματικά Ουδέτερες Πόλεις της ΕΕ

    για το Δήμο Καλαμάτας